Pagina's

dinsdag 23 september 2014

Mochila love...

3 dagen voor onze vakantie naar Portugal zag ik ze liggen in de etalage, felgekleurde gehaakte tasjes, als snoepjes! Die wil ik wel hebben, wacht..., zie ik het goed? 69 euro voor dit kleine gekleurde buideltje? Tjonge! Wat? Mochila bag? Nooit van gehoord, snel even op google gecheckt, tja, alle sterren dragen ze, op mijn iphone verschijnt een stralende Doutzen Kroes met zo'n mooi exemplaar, hij staat haar geweldig!


Wat had ik er graag 1 uitgekozen voor in mijn koffer, de patronen zijn zo mooi, hij zou mij ook vast erg vrolijk staan, maar ik vind 69 euro net too much helaas. De radertjes in mijn hoofd bleven maar  draaien en ik kon het niet meer los laten. Zelfs in het vliegtuig richting Porto dacht ik nog steeds aan het idee er dan zelf 1 te maken, nog gehaast opzoek gegaan naar de juiste katoen, maar helaas niet meer gevonden, balen!

Onze vakantie was begonnen. Een maand lang genieten van zon, stranden, lekker eten,  familiebezoek & relaxen, maar...uiteraard wel met mijn haaknaalden in mijn koffer! Tijdens het bezoek aan een markt in Portugal zag ik daar opeens een kraam met de meest felle en leuke kleurtjes katoen, geweldig! Maar wel erg dun, volgens het vrouwtje van de kraam voor naald 1,5! Ja, daar begin ik niet aan!!! Even goed gekeken en toch besloten wat bolletjes in te slaan en dan maar met dubbele draad te haken! Dus dit zou mijn eerste Tapestry haakwerk worden en dat heb ik geweten!

Nu weet ik waarom de vrouwen in Colombia zolang doen over 1 tas! Maar ik had alle tijd en had er superveel zin in! Thuis op de veranda een patroon getekend met de potloodjes van mijn dochter,  rekenen, rekenen, steken geteld, nog een keer rekenen, klaar!


De volgende dag alles mee genomen naar het strand en  begonnen met de bodem. Dat was niet al te moeilijk, vooral goed meerderen, zodat je bodem plat blijft en nog geen moeilijk patroon erin, dus dat ging best snel. Leuk om te doen!! Voor het eerst haak ik 4 draden mee tijdens haakwerk! Het is wel een werk van geduld, haken met dubbele draad en alle kleuren draaien steeds om elkaar heen, dus heel snel gaat het inderdaad nog niet! De kleuren zijn geweldig en toer na toer zie je gewoon dat dit een heel bijzonder tasje gaat worden!


Vanaf nu wil ik hem zo snel mogelijk afhaken, maar ja, het is toch vakantie en moet ik mij soms losmaken van mijn haakwerk en niet vergeten te genieten van de  mooie stranden van  Galicia, het mooiste stukje Spanje, net boven de grens met Portugal. Onze lieve kindjes, familie en de tijd met elkaar, maar alles ritjes in de auto en verloren uurtjes vul ik met het haken van mijn 'Mochila'.


We hebben de familie gedag gezegd en doorgereden richting de Algarve, genoeg uren dus, om weer verder te haken! Gelukkig vind mijn liefje autorijden heerlijk & vooral als ik haak in de auto, want dat is het altijd zo lekker rustig, haha! Sorry, ben nou eenmaal een kletskous & gelukkig zijn mijn kinderen niet anders!

En gelukkig, bodem is af, de uitdaging kan beginnen, het volgen van mijn 'eigen' patroon! Na iedere toer leg ik de draden weer op volgorde, dit is toch voor mij de beste manier. Een paar keer had ik er geen zin in, maar had ik achteraf zoooo'n spijt! Want het uit elkaar halen neemt wel veel tijd en geduld in beslag!

Een week lang verbleven we in een heerlijke bungalow van een nederlands echtpaar, echt een aanrader! Kijk zeker maar eens op hun site Vila-do-Ouro, ik vond het meer dan de moeite waard! We hadden een prachtige tuin rondom en mijn tasje ging steeds meer de hoogte in!


De laatste week van onze vakantie brachten wij door bij familie in Zuid-Spanje. Mijn supermooie tasje heb ik helaas tijdens onze vakantie niet kunnen gebruiken, maar de schouderband kon ik nog net afmaken en voordat we weer met onze voeten op Nederlandse bodem stonden was mijn tas klaar!

Vanaf toen heb ik hem bijna iedere dag gebruikt en dag na dag steeds weer mooie complimenten ontvangen. Trots ben ik zeker op mijn 'eerste' Mochila, deze zal ik dan ook zeker nooit verkopen, maar ik had zeker de smaak te pakken en er zouden er zeker meer volgen... wordt vervolgd!






2 opmerkingen: